Projekty Asociácie eshopov

2015 – jednotný digitálny trh EÚ;

2016 – jednotná taxonómia AE;  

2016 – certifikácia dodávateľov asociácie  DAE;

2016 – 1. ročník súťaže  - B2B roku  a E-commerce  služba roka;

Jednotný digitálny trh EÚ

Európska komisia na začiatku mája predstavila stratégiu pre jednotný digitálny trh. Tento jednotný trh má posilniť ekonomiku EU, uľahčiť a zjednotiť online obchod pre spotrebiteľov a firmy naprieč celou úniou.

Taška s logom EUHlavné témy:

  • zjednodušenie obchodu
  • doručovanie zásielok
  • koniec geoblockingu
  • DPH
  • autorské právo
  • rýchle pripojenie
  • ochrana osobných dát
  • analýza online platforiem
  • big dáta

O ďalšom postupe, ktorý by mal zaručiť, aby sa nerozhodovalo „o nás – bez nás“,  o účasti Asociácie eshopov na tomto procese  vás budeme informovať.

Jednotná taxonómia AE

Taxonómia – systematické triedenie a priraďovanie názvu, opisu tovaru, tovarovej kategórie alebo podkategórie. 
Vo väčšine eshopov a  veľkoobchodov, ktoré majú na ponuku a predaj svojich tovarov vytvorený eshop, sa názvoslovie tovarov a hlavne ich triedenie do kategórií  vyvíjalo živelne. 

3 knihy slovníky

Historicky začali eshopy predávať tovary, o ktoré bol najväčší záujem. Názvoslovie spočiatku kopírovalo názvoslovie v kamenných predajniach, napr. elektronika, biela technika, malé spotrebiče...
Názvoslovie v eshopoch následne používal aj veľkoobchod.
Prvé pokusy zjednotiť taxonómiu sme zaznamenali v Google a v cenových porovnávačoch, najmä v jednom z najznámejších – v Heuréke. 

Žiaľ, prirodzeným  vývojom od jednoduchého k zložitému.  Na najskôr jednoduché 2-3 kategórie tovarov sa „lepili“ ďalšie, až vznikol súčasný stav. Názvoslovia tovarov sa vyskytujú v nesprávnej podobe, ktorá bráni správnemu vyhľadávaniu, alebo zaradeniu do porovnávačov tovarov. Napr. petang, petangue – koulená,  alebo snow board – prkno, snou board, Dart – šipky, ... a iné... Klient sa nevie orientovať a eshop márne čaká...  

O ďalšom postupe vás budeme informovať.

 
Hore