Projekty Asociácie eshopov
2015 – jednotný digitálny trh EÚ;
2016 – jednotná taxonómia AE;
2016 – certifikácia dodávateľov asociácie DAE;
2016 – 1. ročník súťaže - B2B roku a E-commerce služba roka;
Jednotný digitálny trh EÚ
Európska komisia na začiatku mája predstavila stratégiu pre jednotný digitálny trh. Tento jednotný trh má posilniť ekonomiku EU, uľahčiť a zjednotiť online obchod pre spotrebiteľov a firmy naprieč celou úniou.
Hlavné témy:
- zjednodušenie obchodu
- doručovanie zásielok
- koniec geoblockingu
- DPH
- autorské právo
- rýchle pripojenie
- ochrana osobných dát
- analýza online platforiem
- big dáta
O ďalšom postupe, ktorý by mal zaručiť, aby sa nerozhodovalo „o nás – bez nás“, o účasti Asociácie eshopov na tomto procese vás budeme informovať.
Jednotná taxonómia AE
Taxonómia – systematické triedenie a priraďovanie názvu, opisu tovaru, tovarovej kategórie alebo podkategórie.
Vo väčšine eshopov a veľkoobchodov, ktoré majú na ponuku a predaj svojich tovarov vytvorený eshop, sa názvoslovie tovarov a hlavne ich triedenie do kategórií vyvíjalo živelne.
Historicky začali eshopy predávať tovary, o ktoré bol najväčší záujem. Názvoslovie spočiatku kopírovalo názvoslovie v kamenných predajniach, napr. elektronika, biela technika, malé spotrebiče...
Názvoslovie v eshopoch následne používal aj veľkoobchod.
Prvé pokusy zjednotiť taxonómiu sme zaznamenali v Google a v cenových porovnávačoch, najmä v jednom z najznámejších – v Heuréke.
Žiaľ, prirodzeným vývojom od jednoduchého k zložitému. Na najskôr jednoduché 2-3 kategórie tovarov sa „lepili“ ďalšie, až vznikol súčasný stav. Názvoslovia tovarov sa vyskytujú v nesprávnej podobe, ktorá bráni správnemu vyhľadávaniu, alebo zaradeniu do porovnávačov tovarov. Napr. petang, petangue – koulená, alebo snow board – prkno, snou board, Dart – šipky, ... a iné... Klient sa nevie orientovať a eshop márne čaká...
O ďalšom postupe vás budeme informovať.